ولایـــــــــــــــــــــــــــت

وبلاگ ولایت برای مقابله با جنگ نرم دشمن فعالیت میکند و گوش به فرمان رهبر عظیم الشأن انقلاب میباشد

ولایـــــــــــــــــــــــــــت

وبلاگ ولایت برای مقابله با جنگ نرم دشمن فعالیت میکند و گوش به فرمان رهبر عظیم الشأن انقلاب میباشد

ولایـــــــــــــــــــــــــــت
الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم
بصیرمان کن تا از مسیر برنگردیم.
(شهید شوشتری)

و اینک برآنیم تا در فضای سایبری توصیه های گهربار امام خامنه ای را روشنی مسیرمان گردانیم و در این میدان جنگ نرم هم جهادگونه حرکت کنیم.
و ای رهبر عزیز از شما متشکریم که با وجود سراسر نور خود مسیرمان را روشن کردی تا در دره های تاریک راه نیافتیم.
جانم فدای یک لحظه عمرت ای امام
نویسندگان
طبقه بندی موضوعی

وظیفه جوانان در برابر فتنه‌هاى آخرالزّمان

سید ما ، مولای ما ، دعا کن برای ما

صاحب ما تویی .



اساس فرهنگ بر دو رکن رکین مبتنى است: یک سلسله باورها و یک سلسله ارزش‌ها. فرهنگ‌هاى غیراسلامى، بیش‌تر از هر چیز تابع آداب، رسوم، سلیقه‌ها و قراردادها هستند و پایه استوارى ندارند؛ امّا فرهنگ اسلامى بر دو پایه محکم و استوار بنا شده است: یکى باورها و دیگرى ارزش‌ها.

باورها همان عقاید انسان به هستى است: مبدأ کلّ هستى کجا است؟ جهان هستى براى چه پدید آمده است؟ جایگاه آدمى در چارچوب نظام هستى چیست؟ در مجموع مى‌توان گفت: باورها، مجموعه عقایدى است که به توحید، نبوّت و معاد برمى گردد؛ براى مثال این اعتقاد که خدایى وجود دارد و گرداننده و تدبیرکننده جهان است؛ نیازهاى ما را فقط او مى‌تواند برطرف کند و کمال و سعادت ما در این است که فقط در جهت رضایت او

حرکت کنیم. این‌ها همان باورهایى است که یک رکن اساسىِ فرهنگ اسلامى را تشکیل مى‌دهد.

رکن دوم فرهنگ اسلامى، ارزش‌هایى است که از این باورها برمى خیزد. ارزش‌ها مجموعه امورى است که آدمى باید رعایت کند تا به هدف و سعادت نهایى اش برسد.

حال ما باید این دو رکنِ اصیل را در خودمان و دیگران تقویت کنیم. سعى دشمنان اسلام نیز بر این است که این دو رکنِ اساسى را از جوانان ما بگیرند. از یک طرف مى‌خواهند با ایجاد و ترویج شک و شبهه، ایمان و باور جوانان را تضعیف کنند تا جایى که شک گرایى میان نسل جوان ما به فرهنگ و افتخار تبدیل شود و از طرف دیگر مى‌خواهند با ترویج ضدّ ارزش‌ها، به تدریج ارزش‌هاى اسلامى را در جامعه و به ویژه میان نسل جوان محو و نابود کنند.

وقتى باورها و ایمان‌ها ضعیف شد، دیگر یقینى به حیات پس از مرگ، قرب الاهى و سعادت و پاداش آخرتى نخواهد بود. آن وقت نوجوان سیزده ساله هرگز خود را فداى اسلام نخواهد کرد. او وقتى خود را زیر تانک مى‌اندازد که اعتقاد داشته باشد هنگام شهادت، سرش بر دامن امام حسین(علیه السلام) قرار مى‌گیرد؛ امّا اگر چنین اعتقادى نباشد، خواهد گفت براى چه جانم را فدا کنم؟!

چه چیزى سببِ پیروزىِ انقلاب شد؟ سرّ آن همه ایثار و فداکارى که انقلاب را در همه عرصه‌ها به پیروزى رساند، در ایمان و باورهاى دینىِ نهفته بود. وقتى باورها ضعیف و سست شود، آن ایثارها و پیروزى‌ها نخواهد بود و جز ننگِ ذلّت و تسلیم در برابر دشمن، چیزى براى ما نخواهد ماند. اصلى ترین تلاش دشمن، در کنار تضعیف باورها، کمرنگ کردن ارزش‌ها و ترویجِ انواع فسادها است. مى‌خواهند همان منجلاب فسادى را که جوانان امریکایى و اروپایى در آن غوطهور شده اند، براى جوانان ما صادر کنند. این روزها در رسانه‌هاى گروهى، به طور دائم آمار و اخبارِ عجیبى از فساد و جنایتِ جوانان و نوجوانان غربى را شاهدیم. شصت در صد تمام جنایاتى که در امریکا واقع مى‌شود، به دست نوجوانان است. چندى پیش شنیدید که پسر بچه شش ساله در اعتراض به همکلاسى اش

که چرا آب دهانت را روى میزِ من ریختى، اسلحه کشیده و او را کشته است. آمارِ قتل‌ها، خودکشى‌ها، آتش زدن‌ها، فروپاشى خانواده‌ها، همجنس بازى‌ها، کودک آزارى‌ها و اقسام جنایت‌هاى دیگر در امریکا و اروپا شاید براى شما باورکردنى نباشد.

آمار ازدواج رسمى در غرب خیلى کم است. ضمن آن که خیلى از همین ازدواج‌هاى رسمى نیز اسمى است. براى مثال زن و مردى تنها براى این که از شهردارى کمک بگیرند، به طور رسمى ازدواج مى‌کنند؛ در حالى که ماه به ماه یک دیگر را نمى بینند. مرد با دوست خودش و زن نیز با دوست خودش زندگى مى‌کند. حال ببینید بچه‌اى که در چنین خانواده نابسامانى متولّد مى‌شود، چه عاطفه و محبّتى از پدر و مادر خود خواهد دید و به چه رشد اخلاقى و معنوى مى‌تواند برسد. اصلا معلوم نیست که پدرِ واقعى این بچه کیست.

این وضعیت اسفناک، دستاورد تمدّن غربى است که مى‌خواهند با برنامه‌ها و فیلم‌هاى فاسد، ما را نیز به چنین وضعى بکشانند؛ فیلم‌هاى مستهجنى که حتّى خودِ کشورهاى غربى نیز آن را کنترل مى‌کنند.

کانادا و امریکا چنان به هم متّصلند که برخى از شهرهایشان از شهرهاى دیگرى قابل تشخیص نیست. حتّى برخى از رودخانه‌ها بین این دو کشور مشترک است و اساساً قسمت عمده جنوب کانادا که شهرهاى پرجمعیتى دارد، به امریکا متّصل و همه امورشان به هم مرتبط است تا جایى که معروف شده است کانادا، حیات خلوت امریکا است. حال چنین کشورى که ارتباطش با امریکا این قدر تنگاتنگ است، فیلم‌هاى امریکایى را کنترل مى‌کند و به بسیارى از این فیلم‌ها اجازه پخش نمى دهد. این در حالى است که سه کشور امریکایىِ کانادا، مکزیک و امریکا با یک دیگر قرارداد تجارت آزاد (قرارداد نفتا) دارند که اخیراً مى‌خواهند اسرائیل را نیز از این طرف دنیا به این قرارداد ملحق کنند.

با وجود این قرارداد، کانادایى که خود به جهنّمى از فساد و تباهى تبدیل شده است، به امریکا اعتراض دارد که چرا این فیلم‌هاى فسادانگیز را وارد کشور ما مى‌کنید. در عین حال، خیلى از فیلم‌هایى را که کانادایى‌ها اجازه پخش آن را در کشورشان نمى دهند، به طور قاچاق یا رسمى در کشور ما پخش مى‌شود که برخى از آن‌ها مجوّز وزارت ارشاد را نیز دارا هستند.

 

در چنین دوران پرمخاطره‌اى وظیفه ما بسیار سنگین است. اولا باید بکوشیم باورهاى خود را تقویت، و ثانیاً ارزش‌هاى اسلامى را در زندگى خود با جدّیت تمام اجرا کنیم. تساهل و تسامح در دین هرگز روا نیست. در تقویت پایه‌هاى اعتقادى و دفاع از عقایدمان جدّى باشیم. اگر در یک اعتقاد دینى شکّ و شبهه‌اى برایمان پیدا شد، آن را دنبال کنیم تا رفع شود. و در مقابل شبهه افکنان نیز با غیرت و جدّیت تمام بایستیم و در برابر ارزش‌هاى اسلامى حسّاس باشیم و نعمت‌هاى بزرگى را که به بهاى خون صدها هزار شهید به دست آمده است، به رایگان از دست ندهیم.




منبع : آثار آیت الله مصباح یزدی

نظرات  (۵)

سلام
بلاگ خوبی دارین
به بلاگ منم سر بزنید negineafarinesh12.blogfa.com
پاسخ:
سلام
تشکر.حتما
۱۸ شهریور ۹۲ ، ۱۵:۳۵ شما هم می توانید خادم سایبری امام رضا (ع) باشید.

ماجــرای من و امام رضا علیه الــسلام | فراخوان سایــبری محبیــن و شیعیــان امـام هشتم
بسم رب علی ابن موسی الرضا علیه السلام
دوست عزیز
سلام
با آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصــومه سلام الله علیهما و در آستانه میلاد  با سعادت حـضرت امام رضاعلیه السلام  وبگاه جوان انقلابی به کمک و همراهی سایـت ها و وبلاگ های عاشــق و محـب حضـرت رضـا علیه السلام موج سایبری خاطرات من و امام رضا را برگزار می کند که امیدواریم همچون موج فـراخوان قبلی که در جــوان انـقلابی منتشـر کــردیم (ماجری چادری شدنم ؛ ماجری چادری نشدنم) و همچنان هم ادامـه دارد، مورد استقبال شما عزیــزان واقـع شود. (ان شــاءلله)

من ، بانو شریفی معاونت سایت و مسئول تبلیغات وبگاه جوان انقلابی از طرف مدیر و دیگر همکاران این وبگاه شما را برای شرکت در این طرح ، بصـورت ویژه و گزینشی دعوت می کنــم. از شما خواهش میکنم به دور از خط و جهــت گیری و مسـائل سیاسی و دنیـوی ، فقط و فقط به عشق مولایمان امام رضا علیه السلام حتما به سایت ما بـیاید و خاطره یا خاطرات خود یا خانواده و دوستان تان را برایمان ارسال کنید.
راستی دوست گرامی اگر شما هم تمایل داشتید که مثل دیگر وبلاگ های ارزشمند و عاشق امام رئـوف، امام رضــــا علیه الســلام، کمک ویژه ای در این طرح داشته باشید، حتما به ما خبر بدید.
من شخصا منتظـر حضــور پر مِهرتان هستــم.

بانو شریفی | معاونت سایت و مسئول تبلیغات و اطلاع رسانی جوان انقلابی

http://javanenghelabi.ir
info@javanenghelabi.ir
S M S : 3000 28 28 38

۰۱ اسفند ۹۱ ، ۰۲:۳۵ امیر قلیزاده
احسنت

پاسخ:
سلام
ممنون
جالب بود ...
پاسخ:
ممنون
سلام
با تشکر از ارسال مطلب وبلاگتان به سایت "نقل قول"

مطلب شما با لینک زیر در سایت درج گردید:

http://www.naghleghol.ir/index.php/polcy-2/149-%D9%88%D8%B8%DB%8C%D9%81%D9%87-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1-%D9%81%D8%AA%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%D9%89-%D8%A2%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D9%84%D8%B2%D9%91%D9%85%D8%A7%D9%86
منتظر مطالب خوب شما هستیم


ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی